Startersbegeleiding in 4 fases
- Het begin; praktische zaken zoals de naam en omschrijving van je bedrijf, de Kamer van Koophandel, de tariefstelling en belastingdienst, je logo en huisstijl, je drukwerk, website en online communicatie enz.
- Speciaal daarvoor hebben we de Move On “STARTERS-KIT” ontwikkeld, waarmee we je op weg helpen en behoeden voor vervelende situaties. Met het wat, waarom, hoe, waarmee, waarvoor enz. En natuurlijk je onderscheidend vermogen (waarom jouw bedrijf en niet een ander?) en je bestaansrecht.
- Gestart en nu ...? Hoe kom je aan de (juiste) klanten? Wat kom je allemaal tegen als je eenmaal de markt in gaat? Waar moet je op letten? Welke valkuilen kun je ontlopen?
- Speciaal hiervoor hebben wij de Communicatiecirkel ontwikkeld en leggen we je uit hoe effectieve naamsbekendheid, productbekendheid en toegevoegde waarde werkt.
- Marketing-communicatie is hierbij je absolute redding. Een goed MC-plan geeft je namelijk een rode draad (lees gemoedsrust), waarbij je via meten = weten kunt anticiperen op veranderingen en ontwikkelingen.
- Alles draait hierbij om keuzes, timing en volgorde, wat we je graag uitleggen.
- Resultaat na 2 á 3 jaar – het moment van de waarheid!
- Komen je prognoses uit, zijn er ontwikkelingen waardoor je moet gaan aanpassen, zijn er zaken anders gelopen dan verwacht enz.?
- Ondernemen = communicatie = 80% psychologie en 20% gezond boeren verstand.
- Wat na 5 jaar / 7 jaar / 10 jaar enz.?
- Gaan we consolideren of juist groeien?
- Zetten we in op productverdieping of -verbreding of -vernieuwing
- Blijven de harde targets haalbaar?
- Hoe zit het met de zachte targets zoals werkplezier en wensen?
Speciaal hiervoor hebben we een “SPARRING-KIT” ontwikkeld, waarbij je op basis van dagdelen of losse uren bijgepraat wordt over ontwikkelingen in communicatieland, extra kansen, nieuwe mogelijkheden zoals Virtuele reality, Augmented Reality, hologrammen, 3D-producties, termen zoals SEO, SEA, CRO, Agile, Affiliate, Scrum, Funnel, Newsjacking, Influencers en nog veel meer.